Güney Kore Esintisi Cafe Konseptiyle JJ Cafe

JJ (제이제이) KOREAN CAFE

İzmit Çarşı'da yer alan Kore tarzı cafe konseptine sahip ziyaret ettiğim ilk mekan diyebilirim. Daha önce bir çok farklı konseptte Kore yemekleri üzerine hizmet veren restaurantlara gitmişliğim oldu. Ancak cafe tarzında tatlı, sıcak - soğuk çeşitleriyle içecek konseptinde ziyaret ettiğim ilk yer JJ Cafe'dir.

Anlık Bir Karar İle Gelişen İlk Deneyim;

Bu cafe benim ilk karşıma Instagram vasıtasıyla çıktı. Keşfetime mi düştü yoksa bir arkadaşımın paylaşımıyla mı karşıma çıktı, inanın hatırlamıyorum.

Uzun bir süre aslında çokta uzun sayılmaz, yaklaşık 1 ay kadar süreyle Instagram üzerinde takip edip incelemeye başladım. Ve ben yeni tatlar deneyimlemeye, yeni şeyler keşfetmeye meraklı olduğumdan yavaş yavaş aklımda günü birlik ziyaret etme fikri oluşmaya başladı. Bu arada ben İstanbul'da yaşıyorum. Kocaeli'de bile yaşamıyorum yani o derece bir merak benimkisi.:) Böyle bir çılgınlık peşine düştüm.

Yıllık iznim bitti ve Eylül ayının son haftalarına gireceğimiz zamanlarda İstanbul'a dönüş yaptım ve kendi kendime dedim ki 'havalar soğumadan en azından merakımı gidermek için günü birlik gidip cafeyi ziyaret edeyim.'

Başta da belirttiğim gibi Kore yemekleri üzerine bir sürü restauranta gittim fakat Kore tarzı Cafe konseptinde bir mekana gitmemiştim. Bu yüzden ani gelişen bir karar ile günü birlik Kocaeli'ne gitmeye karar verdim. Kararımı verdiğim an YHT biletimi gidiş - dönüş olarak almış oldum.

Tren'den indikten sonra çok kolay bir şekilde Cafe'yi bulmuş oldum. Zaten öncesinde JJ Cafe ile DM üzerinden iletişime geçtim. Net konum bilgisi alarak sağolsunlar sorularıma içtenlikle cevap verdiklerini düşünüyorum.

Deneyimlediğim lezzetler;

Netflix'te ilk yayınlandığı andan itibaren rekorlar kıran Kore'ye ve Kore kültürüne daha da yoğun ilgi gösterilmesine sebep olan Squid Game filminde yer alan dalgona şekeriyle taçlandırılmış Dalgona Latte.

Evde internetten araştırdığım tariflerle birden fazla dalgona kahve yapıp denemişliğim oldu. Ancak bir Koreli'nin yaptığı ile aynı olmaz diye düşünerek, menüdeki içecek tercihim ve cafe sahibinin de tavsiyesi üzerine Dalgona Latte oldu. Ben 23/09/2022 tarihinde gittim ve o gün hava ne çok sıcaktı ne de çok soğuktu bu sebeple sıcak içmeyi tercih ettim. Ancak soğuk olarakta tercih edebiliyorsunuz.

Kesinlikle içmesi keyifli bir kahveydi, kahvesini yumuşak içim tercih edenler için gayet idealdi. İlerleyen zamanlarda diğer lezzetlerini de deneyimlemek için tekrar gitmek istiyorum. Bir dahaki gidişim, daha önce denemediğim bir şeyler denemek istediğim için tekrardan Dalgona Latte'yi tercih etmeyeceğim. Ancak sürekli haftanın bir kaç günü uğradığım bir mekan olmuş olsaydı, tereddüt etmeden tercih edeceğim bir lezzetti diyebilirim.

Fotoğrafta yer alan Kore tatlısı Croffle. Kore tarzı programlar izlediğimde ya da Youtube'da Korelilerin yemek konseptli videolarında her zaman karşıma çıkan bir tür tatlı. İşletmecinin bahsetmesiyle kruvasan hamurundan oluşan waffle makinesi aracılığı ile pişirilen çıtır çıtır farklı bir lezzetti. Yanında yer alan krema ise normal kremadan farklı olarak hem ağır değildi hemde tatlı olmasına rağmen kesinlikle kesmeyen bir tadı vardı. İşletmeciyle yaptığımız muhabbet esnasında kremayı tatlandıran aromanın akçaağaç şurubu olduğunu öğrendim. Ben sade yemek istemediğim için menüde de yer alan Kremalı Croffle'ı tercih ettim.

Kore'ye dair ilk defa tatlı tarzında bir yiyecek deneyimleme şansım oldu ve kesinlikle çok hoşuma gitti. Bir daha yolum düşmesi halinde tereddütsüz tercih edeceğim bir lezzet oldu.

Asıl merak ettiğim ve cafeyi ziyaret etmemdeki en büyük etken olan Bubble Tea. Dalgona Latte ve Croffle'dan sonra cafeden çıkmadan Bubble Tea almak aklımda yer edinmişti. Çünkü cafede 17:00'dan 19:00'a kadar Korece ders yapılacağı bilgisini almıştım ve 16:30'da henüz cafeden çıkmamıştım. Ben de Bubble Tea'mi elime alarak dışarda dolaşarak içerim diye düşünerek bu şekilde kafamda planlamıştım.

Her neyse sipariş için kasaya gittiğimde, ilk defa deneyimleyeceğim için onlardan tavsiye istedim. Onlar da bana en çok Taro Bubble Tea'nin tercih edildiğini söylediler ve tavsiyelerine uyarak ilk deneyimimi gerçekleştirmiş oldum.

İlk defa tükettiğim bir şey olduğu için herhangi bir yerle kıyaslamada yapamıyorum. Ancak içerisinde yer alan siyah tapyoka incileri diye bilinen tanecikleri ilk tattığımda tadı olmayan bir şeyi yiyormuş gibi hissettim ve cidden bana göre kendine has bir tadı yok gibi geldi, fakat içeceğiyle birlikte tükettiğimizde kesinlikle keyifliydi. İçeceğin aroması tadı ise tam manasıyla damağımda kaldı diyebilirim.

Uzun lafın kısası, JJ Korean Cafe ile ilgili ilk deneyimlerim olumlu yöndeydi. Umarım çok hızlı bir şekilde büyüyerek çok kısa zaman içerisinde İstanbul'da da şube açmaları temennilerim arasındadır. JJ Cafe ile yeniden yolumun kesişeceğine eminim. Ve bu sefer farklı deneyimlerim olması halinde de yine buradan paylaşmayı istiyorum.

Başka yazılarda görüşmek üzere...

Hoşça kalın.. :)

ULAŞIM

İstanbul'da yaşayanlar için ulaşımı oldukça kolay bir konumda yer almaktadır. İster YHT ile, ister Otobüsle çok rahatlıkla ulaşabileceğiniz bir konumdadır.

Otobüs ile gitmek isteyenler için;

Avrupa Yakası'nda oturanlar için Esenler Otogardan ya da Alibeyköy Otogardan, Anadolu Yakası'nda oturanlar için ise Ümraniye-Dudullu Otogarından otobüse binerek İzmit Otogara ulaşıyoruz. İzmit Otogara çok yakın mesafe de olan Tramvay vasıtasıyla Fevziye veya Gar Durağında iniyoruz. Biraz yürüdükten sonra JJ Korean Cafe'ye ulaşmış oluyoruz.

YHT (Yüksek Hızlı Tren) ile gitmek isteyenler için;

İstanbul'da size en yakın (Halkalı, Söğütlü Çeşme, Bostancı, Pendik) YHT istasyonları kalkışlı biletimizi alıyoruz. Varış durağımız İzmit Gar'dır. İzmit Gar'da indikten sonra otobüs duraklarının da yer aldığı alt geçitten sağ kaldırım üzerinden sağa sola sapmadan dümdüz ilerliyoruz. Cafe'ye varmamız yürüyüş hızımıza göre değişkenlik gösterebilmektedir. Ancak Gar'dan JJ Cafe'ye yürüme mesafesi yaklaşık maksimum 10 dakikadır.

Not: YHT durakları arasında yer alan Bakırköy'ü dahil etmedim. Çünkü çoğunlukla o istasyondan sefer kalkışı olmamaktadır.

Günü birlik çok rahat bir şekilde gidip ziyaret edip Kore tatlarıyla damaklarınızı tatlandırıp dönüş yoluna geçebilirsiniz.

Cafe'nin adres bilgileri;

KEMALPAŞA MAHALLESİ GÜMRÜKÇÜLER CADDESi 3 MERKEZ İŞ HANI GİRİŞ KAT, 41200 İzmit/Kocaeli

YHT - Harita üzerinden yol tarifi;

İzmit Otogar - Harita üzerinden yol tarifi;

JJ Korean Cafe İnstagram sayfası: https://instagram.com/jj__cafe?igshid=YmMyMTA2M2Y= detaylı bilgiler içinde dilerseniz iletişime geçebilirsiniz.