Türkiye'nin Koresi - Kore'de

İstanbul'da bir Kore Restaurantı 

 Kadıköy'ün Koresi - Kore'de 

İstanbul'da yer alan Kore restaurantları içerisinde ayda en az iki üç kere uğradığım en ve tek favori mekanım diyebilirim. Restaurant açılalı 1 yıl olmamasına rağmen çok güzel ilgi toplayan bir işletme olduğunu düşünüyorum.

İşletme sahiplerini Kore'de restaurantı açılmadan önce başka bir restaurant sayesinde birebir tanıma fırsatım olmasa da o restauranta gide gele yüzlerine aşina olmamla, onların benimle her restauranta uğradığım da diyalog kurmaları sayesinde tanıma fırsatım oldu.

Kore'de restaurantının açılacağını İnstagram yoluyla kendilerini takip etmem vesilesiyle öğrenmiş oldum ve onlar adına çok mutlu olmuştum. Bunun üzerine kesinlikle en ve tek favori mekanımın burası olacağını hissetmiştim.

En favorim olan şubesi Kadıköy Şubesidir. Çünkü çalışanların sıcaklığı, samimiyeti, güler yüzlülüğü mekana pozitif bir enerji verdiğini düşünüyorum. Zaten işletme sahiplerinden bahsetmiyorum bile kendilerini ciddi anlamda çok sevdiğimi belirtebilirim.

İşletme açılalı 1 yıl bile olmamasına rağmen öyle güzel karşılandılar ki Kore yemeklerine ilgi duyan kişiler tarafından kesinlikle bu ilgiyi hak ettiklerini düşünüyorum ve bu durum çok kısa bir süre içerisinde kendilerini ikinci şubeyi açmaya teşvik etmiş olmalı.

İstanbul da yaşayan ve benim tanıdığım Koreliler olsun, Güney Kore'ye gidip bir süre orada yaşayıp oranın lezzetlerini tadımlayan insanlar olsun İstanbul da bulunan çoğu Kore restaurantı içerisinde yemeklerin ana vatanı Güney Kore'deki tatlara en yakının Kore'de Restaurantı'nda olduğunu söylemektedirler. 

Bana göre ise Güney Kore'de hiç bulunmadım ancak İstanbul da yer alıp gitmiş olduğum Kore restaurantları içerisinde en iyisinin Kore'de Restaurantı olduğunu düşünüyorum.

Eğer hala ziyaret etmeyenler varsa kesinlikle bir şans vermenizi tavsiye ederim.

Kadıköy Şubesinde deneyimlediğim lezzetlerden bir kaç kare;



Sıcak havalar da olsun, acı yemeklerinin acısını hafifletme de olsun, içinizi ferahlatan farklı aromalarıyla Ade. Benim tercihim çoğunlukla Karpuz Ade oluyor. Ancak diğer aromaları da gerçekten lezzetlidir.                                          


En favori kombinasyonlarımdan biri. Jumbo Ramen, Kimçili Kimbap ve Korelilerin meşhur turşusu Kimçi. Korelilerin neden yeşil soğana bu derece düşkün olduklarını hep merak etmişimdir taa ki kendim deneyimleyene kadar. Gerçek anlamda yemeğe ayrı bir tat veriyor ve yemesi daha keyifli bir hal alıyor. Meşhur Kimbap benim en favorim olan Kimçilisi zaten Kimçiye aşık biri olarak Kimbapa ayrı bir lezzet kattığını düşünüyorum, içindeki garnitürler ile Kimçinin uyumu muazzam ötesi. Ve Kimçi acı sevenler için kesinlikle mükemmel bir yan ürün. Ağız da bıraktığı acı tatlı mayhoşluk hissiyatına diyecek sözüm yok. Hepsinden ufak lokmalarla ağzıma aldığımdaki oluşan tat cümbüşü adeta dans ediyor diyebilirim. Kesinlikle mükemmel bir üçlü benim için.


Hemen hemen herkes Kore'nin çıtır tavuklarını duymuştur diye tahmin ediyorum. En sevdiğim çeşidi fotoğrafta da yer alan Yangyeom Soslu Tavuk. Yanında garnitürleriyle kesinlikle doyurucu bir yemek. Sıcak sıcak servis edildiğinde tavuğun ağızda dağılan çıtırlığı muazzam. Sosunun mayhoşumsu etkisi yedikçe yedirmeye teşfik eden cinsten diyebilirim. Acılı/Acısız olarak tercih edilebilir ancak Acılı halinin gayet yenilebilir derece de olduğunu düşünüyorum.

Ümraniye semtinde Kore Esintisi - Kore'de


Kore'de Restaurantı'nın ikinci şubesidir. 

Ferah, geniş bir ortamda K-POP müzikleri eşliğinde Kore havasını Kore lezzetleriyle hissetmek için harika bir ortam. 

K-POP gruplarıyla ilgili geniş çaplı etkinlikler için Ümraniye Şubesi'nin gayet elverişli olduğunu düşünüyorum. Yakın zamanda İnstagram sayfaları olan Popcookies1, Haruhoriaevent, ve Hisessydesign adminlerinin öncülüğünde K-POP gruplarından biri olan BTS üyelerinden Jimin'in doğum günü için harika bir etkinlik düzenlendi. Katılımcılarla birlikte harika zaman yaşandı.

Ümraniye Şubesinde deneyimlediğim lezzetlerden bir kare;



Ümraniye Şubesi'nde ilk kez deneyimlediğim bir kombinasyon olmuştu. Kimçili Bibimguksu, Sotteok, Kimçi ve Karpuz Ade eşliğinde kesinlikle çok çok güzel yediğim zamanlardan birini yaşamıştım diyebilirim.

Kimçi'nin Bibimguksu'ya kesinlikle çok ayrı bir tat kattığını düşünüyorum. Yemesi ciddi anlamda keyifli bir üründü.

Sotteok ise ilk defa denediğim bir lezzetti acı tatlı sosunun çıtırlığı ağızda bıraktığı lezzeti gerçekten güzeldi. Ciddi anlamda yerken çok keyif almıştım.

Buluşmalar;




Arkadaş buluşmaları ise ister Kadıköy Şubesi'nde olsun, ister Ümraniye Şubesi'nde olsun mükemmel geçiyor. Arkadaşlarımla gerçekleştirdiğim buluşmalardan birer kare üstteki resim Ümraniye Şubesi'ndeki, alttaki resim Kadıköy Şubesi'ndeki buluşmalarımıza ait.

Ulaşım;

İki şubeye de ulaşım oldukça kolaydır.

Ümraniye Şubesi'ne gitmek isteyenler için kullandığım güzergah üzerinden tarif edeceğim, Kadıköy Şubesi'ne gitmek isteyenler için ise yine kendi kullandığım güzergah üzerinden tarif edeceğim.

Ümraniye Şubesi için;

Ümraniye Şubesi, Avrupa Yakası'ndan gidecekler Marmaray - Metro yaparak ya da Metrobüs - Metro yaparak çok rahatlıkla ulaşabilirler.

Marmaray'ı kullanacaklar için Üsküdar durağında inip, Üsküdar - Çekmeköy Metrosu'na aktarma yapmaları gerekmektedir. İneceğiniz metro durağı Çarşı Durağı olacaktır. Çıkış için ise 1 numaralı çıkışı kullanmanız gerekmektedir. Metro'dan çıktıktan sonra düz ilerleyerek maksimum 5 dk içerisinde Vakıfbank Katılım Banka Şubesi'nin yan sokağını hafif dönmenizle Şube'ye ulaşmış olacaksınız.

Metrobüs'ü kullanacaklar için ise M5 Metrosu olan Üsküdar - Çekmeköy Metrosu'na aktarım yapabilmeniz için Altunizade Metrobüs durağında inmeniz gerekmektedir. Altunizade durağından Metroya aktarım yaptıktan sonra devamı yine yukarıda belirttiğim ile aynı güzergahta gitmeniz yeterli olacaktır.

Kadıköy Rıhtım tarafından gelecekler için ve İETT Otobüsü kullanmak isteyenler ise 13 ya da 14 İETT'lerine binip Ümraniye Çarşı Metro durağında inmeniz ile Şube'ye ulaşabileceksiniz.

Kadıköy Şubesi için;

Anadolu Yakası'nda yer alan herhangi bir semtinden Kadıköy Şubesine gitmediğim için yol tarifinde bulunamayacağım.

Ancak Avrupa Yakası'ndan gidecekler için, Marmaray'ı kullanacaksanız Ayrılıkçeşmesi Durağı'nda inmeniz ve Kadıköy - Tavşantepe Metrosu'na aktarma yaparak Kadıköy Durağı'na iniş yapmanız gerekmektedir. Ardından Boğa Heykelinin bulunduğu alana yürüyeceksiniz gidişiniz sol taraftan olmalı. QNB Finansbank'ın, Garanti Bankası'nın ve Defacto Mağazası'nın bulunduğu aradan ilerleyerek ilk yol ayrımından sola dönmeniz ile Şube'ye ulaşmış olacaksınız.

Eğer Metrobüs'ü kullanacaksınız, son durak olan Söğütlüçeşme Durağı'nda indikten sonra yine Boğa Heykeline kadar yürümeniz gerekmektedir. Bu sefer Boğa Heykeline gidişiniz yolun sol tarafından değil sağ tarafından olmalı.İsterseniz ara sokaklardan navigasyon eşliğinde Boğa Heykeline varmadan da ulaşabilirsiniz. Boğa Heykeli'ni baz alarak ilerlemek istemeniz durumunda sağ taraftan aşağı doğru giderek yine QNB Finansbank'ın, Garanti Bankası'nın ve Defacto Mağazası'nın bulunduğu aradan ilerleyerek ilk yol ayrımından sola dönmeniz ile Şube'ye ulaşmış olacaksınız.

Kore yemeklerine ilgisi olan herkesin mutlaka uğraması gerektiği bir mekandır. Gidip deneyimleyecek kişiler olur ise yorumlar kısmından düşüncülerinizi iletirseniz sevinirim. Merakla bekliyor olacağım.

Farklı bir mekanla ve yine kendi tecrübelerimi aktardığım yeni yazıma kadar şimdilik HOŞÇA KALIN.. 😊


Yorumlar